En helg i Göteborg

I helgen var jag mellan fredag och lördag i Göteborg tillsammans med goda vänner. Vi spenderade tiden på god mat, goda drinkar och en lång shoppingtur. Att bara åka iväg och inte ha mer planerat än olika restaurangbesök och att umgås med varandra och bara ha trevligt ihop är ibland de bästa resorna. Jag hade så kul och var så nöjd med helgen, även om det inte blev så mycket shoppade saker som jag hade hoppats på. Vi åt under fredagskvällen mat på Pinchos, som efter Halmstadsresan är en av mina favoritrestauranger. Sedan gick vi vidare till Storköket (The Barns uteservering) där det blev några goda mojitos och trevliga samtal. Efter en sen fredagkväll var jag på lördagen ganska trött, så det var tur att det blev en gofrulle på Brogyllen så att jag orkade med den kommande shoppingturen i stan. Efter flera timmars shoppande besökte vi även The Barn för att äta en god lunch. De gör de godaste hamburgarna jag någonsin smakat! Kan verkligen rekomendera ett besök på The Barn om du är i Göteborg. Det är dock skamligt att jag inte varit där tidigare när både jag och min sambo känner en av ägarna sedan länge. Som sagt en otroligt trevlig helg! Tack alla mina goa töser! Och tack till Ollie (Halinas pappa) som lånade ut sin lägenhet till sju störtsköna brudar! 
Ingen vacker bild på mig men den visar hur det kan gå när vi kommer till stan. En goding som ser otroligt bra ut, en som gör fula grimarser och en som försöker gömma sig för kammaren ;) 
 
 Denna frukosten från Brogyllen blev det på lördagsmorgonen efter fredagens drinkar. Otroligt gott och en bra start inför vår långa shoppingtur!
 
 
 Min beställning på The Barn. Sötpotatis pommes, bearnaisesås och brugaren Svinet. Jättegod! 
 
 
Blev väldigt många bilder, men det är svårt att fånga en så trevlig helg med få bilder. Även Halina har skrivit om denna helg. Hennes blogg hittar ni här.

Kommentera här: