En helg i Halmstad

I helgen var jag i Halmstad tillsammans med mina töser Hanna och Halina för att hälsa på vår vän Amanda. Det var en vistelse som bestod av gott sällskap, god mat, goda drinkar och sköna uteserveringer/uteställen med trevlig underhållning. Vi åt mat på bland annat Wayne's Coffee där jag drack den godaste isten med smak av fläder. Glömde dock att ta bild på denna dryck men den kan starkt rekomenderas om ni besöker Wayne's. Det blev också ett restaurangbesök på Pinchos som serverar oehört goda tapas. Jag beställde in chili på högrev, friterad halloumi, fisch and chips och en miniplankstek, vilka syns i bilden längst ner. Jättegott var det och oerhört smidigt då man beställer in allt själv via pinchos app samt hämtar maten själv då den är klar. Efter besöketet på Pinchos blev det en barrunda där Amanda visade oss hennes toppfem barer. Otroligt trevlig kväll med mycket goda drinkar!
Under lördagen spenderade vi dagen med att shoppa och Amanda visade oss staden.  Eftermiddagen å andra sidan var vi i Tylösand på afterbeach där Rydell & Quick spelade. Vilket drag de hade! Reser ni till Halmstad under sommarsäsongen tycker jag absolut ni ska gå på Tylösand afterbeach, så mycket folk och så härlig stämning! Lördagskvällen blev en kväll som stod i partyns anda, då vi först besökte Tillsammans, en liten bar längs kanalen som också erbjuder livemusik. Därefter bar kvällen vidare till Tre hjärtan samt utestället Mårtensons där vi dansade hela natten. Så trevlig dag och kväll och jag har nog inte haft så roligt på länge. Söndagen var desto värre då vi var ganska sega och det enda vi orkade med var ett återbesök på Wayne's Coffee där det blev en fika innan vi for hemmåt igen. Hemresan blev dock inte som vi tänkt oss då tåget först var föresnat 40 minuter, och sedan gick det sönder så vi fick ta ett annat till Göteborg. Tåget från Göteborgs central som sedan skulle ta oss till Vara var inställt och till råga på allt missade vi även ersättningsbussen på grund av att tåget från Halmstad gick sönder. Vi fick därför efter samtal med Västtrafik vänta på ett nytt tåg som tillslut tog oss hem. Halmstadsvistelsen var dock lyckad och ett gott minne som jag kan bära med mig! 
 
(Amanda och Halina har också bloggar, dem kan ni nå här: http://granith.blogg.se/  för Amandas och http://halinas.blogg.se/ för Halinas) 
 

Kommentera här: