Händelserika veckor!

Som rubriken lyder så har det varit ett par händelserika veckor, med ett humör som har gått upp och ner. Förra veckan fick en ganska dålig start, då jag kom in i en mindre deppig svacka. Jag mådde inte alls bra och kunde inte sluta gråta. Det var troligtvis tårar och känslor som behövde komma ut dock för dagarna efter mådde jag mycket bättre. Längre fram i veckan fick jag besked från ett av jobben jag sökt att jag fortfarande var av intresse för dem och att styrelsen skulle besluta om huruvida jag skulle få arbeta hos dem eller inte. Jag kände mig oerhört glad och peppad, vilket bådade gott för helgens fotbolssmatch där vi mötte serieledarna. Jag gjorde faktiskt mål och vi vann matchen! Helgen avslutades på topp med god mat tillsammans med min sambo, och vad som började som en ganska dålig vecka vände och blev riktigt bra. Så i början på denna vecka fick jag veta att det arbete jag sökt (boendestödjare på en kvinnojour) gärna ville ha mig som anställd och jag har från och med första oktober ett arbete att gå till! Jag är så otroligt glad! Tänk att just jag får arbeta med något som jag faktiskt brinner för! Resten av veckan som ni kanske förstår har därför varit väldigt lyckad. Jag har druckit champange för att fira mitt nya arbete, firat min systers 21-årsdag samt tränat fotboll och bara gjort sådant som jag mår bra av! Tänk att ett bra besked kan göra att hela ens vecka blir lyckad och att det som oroar en i ens liv för en stund försvinner. Mitt råd till mig själv: ta vara på den tiden så länge den varar! 
 
 
Såhär lycklig känner jag mig just nu! (Idé och foto är Halina Fritsch, kika in på hennes blogg här.)

Kommentarer:

1 Halina Fritsch:

Så jäkla gött att du fick jobbet malin!! :D <3

Svar: Tack goding 😘
Malin

Kommentera här: