Uppe med tuppen!

Idag är jag uppe med tuppen! Jag vaknade redan 06.00. Väldigt ovanligt för mig en söndag eftersom jag ofta är väldigt trött på helgen, speciellt nu när jag börjat arbeta. Men jag måste säga att det är väldigt skönt att vara uppe tidigt och mysigt framförallt nu när det ännu inte är ljust ute. Jag sitter nu här med tända ljus framför datorn och ska strax göra mig en kopp te. Sedan jag började arbeta på kvinnojouren älslar jag te. Det blir väldigt mycket av den varan då mina kollegor vill dricka kaffe två till tre gånger om dagen och eftersom jag inte dricker det får det bli te för min del. Te upplever jag också kan vara lugnande, så det känns bra att starta dagen med en kopp. 
 
Men nu över till det jag egentligen ville dela. I torsdags var det tjejkväll i Lidköping som jag och min syster gick på. Tjejkvällen innebar att butikerna hade öppet längre och många hade ett visst antal procent på sina varor. Det var jättemysigt att gå där när det började bli mörkt men otroligt mycket folk så det blev inte så länge för vår del. Vi började med att ta en fika på Henrys och bara sitta och prata. Jag och min syster är som bästa vänner och det är otroligt kul att ibland åka iväg och bara umgås för oss själva. Vi har alltid något att prata om. Hon är också en person jag alltid kan lita på. När vi fikat färdigt gick vi lite i butikerna, men som jag skrev det var inte så länge eftersom det var jättemycket folk och vi fick nästan panik. Jag lyckades dock få köpt mig en foundation och ett par stövlar som jag letat efter så länge. Jag har aldrig riktigt hittat några jag verkligen tyckt om men dessa är jag så nöjd med! (Syns på en av bilderna). Kvällen var jättemysig!
 
Nu ska jag dock starta igång denna dagen med lite te och en god frukost. 
 
Min fina syster! 
 
 

Kommentera här: