Fotodag!

Efter flera dagar med regn, blåst och allmänt dystra dagar kom igår tillslut en dag med några timmars sol. Jag och mina pinglor Halina och Sofie bestämde oss för att ha en fotodag, där vi fotograferade varandra. Otroligt trevlig och rolig dag, men någon modell blir jag nog aldrig. Mitt ansikte vill sällan samarbeta med mig och bilderna jag anser blev bra är ironsikt nog bilder där jag inte tittar in i kameran. När jag gick igenom mina bilder igår fann jag att 90 % av dem blev dåliga på grund av mitt ansiktes olika miner. Jag insåg att det är otroligt svårt att kombinera sin kropp med ansiktet och när man tror att ansiktet ser bra ut i kameran har man ofta fel. I alla fall i mitt fall! Jag behöver definitivt öva mina ansiktsmuskler. Halina som är väldigt duktig på att fotografera berättade dock att när man fotograferar är det ofta en av tio bilder som blir bra och att man därför bör ta många bilder i samma pose. Mina bilder instämmer definitivt i detta påstående och jag är tacksam över att Halina och Sofie tog så många bilder som de gjorde så att jag fick några bilder som ansiktet faktiskt stämmer överens med kroppen och där inga grimaser finns. Ne att vara modell är inget för mig mer än på skoj, men efter denna dagen hyser jag stor respekt för dem som faktiskt är det. Det är inget lätt jobb! 
Dagen bjöd på många skratt och trevligt sällskap. Även om den avslutades med en fotbollsträning i regnoväder är den en dag att minnas i positiv anda. 
 
Även Halina och Sofie har spännande bloggar att följa, där ni kan se mer bilder från dagen. Halina tar även upp det spännande ämnet om sockar i sandalerna är okej, hennes blogg finner ni här. Sofies blogg som handlar om hennes liv finner ni här.
 
Här är några av mina favoritbilder från gårdagen.
 

Kommentarer:

1 Emma:

Ett tips som jag lärt mig är att modellen ska blunda o precis när denne öppnar ögonen tar man kortet. Fått många djupa och vackra foton på det sättet. Plåtar gärna dig/dig o mackan någon dag om du/ni vill ;) kram Emma

Svar: Tack för tipset Emma! :) Ja vi får ta en plåtning någon dag! Kram
Malin

Kommentera här: